Returret og reklamation

Fortrydelsesret

Når du handler hos Fetish.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

På nogle varer er der IKKE fortrydelsesret, eller du kan miste din fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten såsom:

- Forseglede varer, som af sundheds beskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt efter leveringen.
- Special lavet varer som er bestilt efter specielle mål eller materialer. Herunder gummi/latex produkter.
- Produkter du kan downloade med det samme - herunder kontrakter og dokumenter.

Du frasiger dig altså retten til fortrydelsesret, når du bestiller latex/gummi produkter med flere varianter / kombinationer (Dette være: mål, omkreds, lukke metode, snøre nitter til snørehuller, bredde, tykkelse, materiale, gummi type), da vi ikke kan få solgt dette ellers.

Vi yder heller ikke returret på produkter og varer der er nedsat i pris 50% og derop efter.

Retur

Varerne tilbagesendes til os på adressen:

FMode
Oldvejen 18
4050 Skibby

Bemærk:

Vi afhenter IKKE varer der er sendt til posthus, pakkeshop eller lign. Vi tager ej heller imod pakker der er sendt pr. efterkrav.

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor altid post kvittering samt evt. track and trace-nummer.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få eventuelle fragtomkostninger tilbage. Manglende original emballage kan eksempelvis udgøre en værdiforringelse. Så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder købet.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen for dit køb.

Hvis du sender alle varer retur og du har modtaget en gratis gave, skal gaven sendes med retur. Ellers fratrækker vi gaven fra det beløb du skal have retur.

Hvis der ene og alene er købt vare(r) der er betydelig stor rabat / prisnedsættelse på, gives der ikke gratis gave, selvom ordren er lagt på en lørdag.

Har du fået fri fragt og sender varer retur der undergår kr. 900.-, fratrækker vi ligeledes beløb for forsendelsen.

Bemærk:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

- Du reelt har taget varen i brug.
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
- Du har håndtereret varen på anden måde end det var nødvendigt for, at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde som de fungerer på.
- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
- Hvis der er ridser/hakker i metallet, lak er krakeleret eller bøjet i den forstand at det ses tydeligt.

Reklamation

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du har jvf. loven 24 mdrs. reklamationsret.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået.
2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende et par billeder.
3. Send billederne pr. mail til mail@fetish.dk.
4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering.
5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.